Srdce a oko

27.12.2009 15:26

Srdce a oko

 

Srdce, dôležitý sval v našom tele.

Srdce, čo ako prvé pocíti zradu na blízku.

Srdce, čo bije aj, keď Ty už nechceš žiť.

Srdce, ktoré bolí.

 

Oko, zmyslový orgán v našej hlave.

Oko, čo ako prvé sa dá oklamať pri lži.

Oko, čo prezradí ťa, aj keď ty sa snažíš tajiť.

Oko, ktoré plače.

 

 

Kde si?  Pýta sa srdce.

Nevidím Ťa! Vraví oko.

Čakám Ťa! Odkazuje srdce.

Chcem Ťa! Šepká oko.

 

 

Oči zatvorím a predsa Ťa vidím,

srdce tlčie hlasnejšie ako zvon.

Nádych, výdych nestačí,

málo je vzduchu a ešte menej je Teba.

 

Moje ústa sú nemé, bez slova a s falošným úsmevom.

Moje srdce plače, prestáva biť, zomiera.

Moje oko je mokré, nevidí, osleplo.

Moja duša je prázdna.

 

 

Vráť sa! Kričí srdce.

Zachráň ma! Prosí oko.

Strácam sa! Plače srdce.

Potrebujem Ťa! Skučí oko.

 

 

Som ľad, som oheň, som hurikán, som sopka.

Som živel, čo ničí, ničí všetko, čo sa mu postaví do cesty.

Možno zničím aj Teba!

A možno potom zničím i seba.

 

Som slaboch v maske hrdinu,

čo pred Tebou ticho kľačí.

Nedovoľ opakovať chyby,

ale Ja vidieť Ťa musím.

 

 

Chceš sa zachrániť?

Uteč, a neobzeraj sa späť.

 

Teraz je deň, ale aj noc.

Teraz moje srdce krváca, 

a teraz moje oko plače.

A teraz si odpykávam zaslúžený trest za Teba!